A web community of Strangers that comes together...
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 
 

 Sape cakap lebih ????

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
mak_imma
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 243
Country : di kaki pelangi
Registration date : 24/06/2007

PostSubject: Sape cakap lebih ????   Fri Jul 06, 2007 11:47 am

Lelaki lebih lama berbual guna telefon

LONDON: Satu tinjauan baru mendapati lelaki sudah mengatasi wanita dari
segi menghabiskan masa bercakap di telefon - bukan setakat menguasai telefon rumah sebaliknya kerap berbual menerusi telefon bimbit mereka, lapor Daily Mail.

Purata lelaki berbual di telefon mencecah 32 minit sehari, meningkat dari 22 minit lima tahun lalu manakala wanita pula, menghabiskan masa 26 minit bercakap di telefon, turut dari 35 minit pada tahun 2002.

Bagaimanapun, penurunan masa bercakap di telefon di kalangan wanita disebabkan mereka cenderung berkongsi gosip menerusi emel dan SMS, menurut kajian ke atas 3,500 penduduk dewasa.

Menghubungi bank atau syarikat insurans, mengatur ahli perniagaan supaya
membalas panggilan, membeli tiket dan menempah meja restoran termasuk dalam perbualan digunakan untuk mengira waktu berbual di telefon, tetapi tidak membabitkan panggilan berkenaan kerja.

Hampir tiga dalam setiap 10 lelaki iaitu 29 peratus berkata, sukan adalah topik kegemaran mereka diikuti 22 peratus membincangkan misteri wanita dan 20 peratus lagi berbicara mengenai wang.

Tiga puluh dua peratus wanita berkata, mereka banyak berbual mengenai lelaki. Bilangan sama berkata apa yang hendak dan tidak perlu dipakai adalah topik utama perbualan manakala subjek lain mengenai rakan dan merancang untuk keluar berhibur.

Tinjauan, dilakukan syarikat kad Nectar dan firma telekomunikasi, Talk Talk,
juga mendapati rakyat Scotland paling suka berbual dengan 62 peratus penduduk dewasa memperuntukkan lebih 30 minit sehari bergayut di telefon. Agensi
Back to top Go down
View user profile
Abeerah
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 309
Registration date : 23/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Sun Jul 08, 2007 3:03 am

Hahha mak pelik pulak lelaki yg lebih cakap kat telefonn...aik gossip kat e-mel..lah mereka lupa CHATROOMS kot shy...or YM hehe

Thanks Mak...

_________________
"...kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari..Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..Puas kita menangis,mencari di mana matahari! Rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI..."
Back to top Go down
View user profile
along
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 334
Country : Cloud Nine
Registration date : 22/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Mon Jul 09, 2007 10:53 am

Abeerah wrote:
Hahha mak pelik pulak lelaki yg lebih cakap kat telefonn...aik gossip kat e-mel..lah mereka lupa CHATROOMS kot shy...or YM hehe

Thanks Mak...
dorg lupa tuh.....yg mulut & hati busuk kalah pompuan kat forum cari.com tu mostly jantan belaka.....teasing strike chattinganger

_________________
"Kemerdekaan sebenar adalah kemerdekaan jiwa dari pengabdian sesama makhluk kepada keluhuran akidah hanya kepada Allah." - Mufti Perlis, Dr Mohd Asri
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/alongxx/
mami^rugged
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 76
Country : sungai chao phraya,bangkok siam
Registration date : 25/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Thu Jul 12, 2007 1:30 pm

mami says: Agree wif along!
kdgkala..fobia baca bhs2 lucah n kasar mereka..dari situ leh boleh tangkap..mereka nih mcm mana..
Back to top Go down
View user profile http://penanglineclear.blogspot.com
mak_imma
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 243
Country : di kaki pelangi
Registration date : 24/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Thu Jul 12, 2007 4:44 pm

Along btul ke diorg tu byk lelaki kat forum cari.com tu ?????

eish.... xsangka, xsangka......

rupe nye kalah mulut mak Joyah..... Mad Mad
Back to top Go down
View user profile
Abeerah
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 309
Registration date : 23/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Thu Jul 12, 2007 6:59 pm

tu uh....kalau "mulut" perempuan mcm tu faham2 lah..hehe nie kaum ADAM....seram sejuk i tgk u....afro

Ya Tuhan jauhkanlah aku dari kaum Adam sebegitu...
pray

_________________
"...kadangkala ALLAH hilangkan sekejap matahari..Kemudian DIA datangkan pula guruh & kilat..Puas kita menangis,mencari di mana matahari! Rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita PELANGI..."
Back to top Go down
View user profile
Airin
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 211
Registration date : 22/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Fri Jul 13, 2007 6:20 pm

eeee...kalo kena lelaki miang...pray mintak2 di jauhkan:pray:

_________________
hidup ini kenalah berfikiran positif
mulakanlah hari-harimu dengan bismillah dan senyuman
http://www.airin236.blogdrive.com/
Back to top Go down
View user profile
along
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 334
Country : Cloud Nine
Registration date : 22/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Fri Jul 13, 2007 10:40 pm

Abeerah wrote:
tu uh....kalau "mulut" perempuan mcm tu faham2 lah..hehe nie kaum ADAM....seram sejuk i tgk u....afro

Ya Tuhan jauhkanlah aku dari kaum Adam sebegitu...
pray
aku pun doakan utk ko..... pray ....hehehe....

_________________
"Kemerdekaan sebenar adalah kemerdekaan jiwa dari pengabdian sesama makhluk kepada keluhuran akidah hanya kepada Allah." - Mufti Perlis, Dr Mohd Asri
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/alongxx/
along
Sahabat Sokmo
Sahabat Sokmo


Female
Number of posts : 334
Country : Cloud Nine
Registration date : 22/06/2007

PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Fri Jul 13, 2007 10:41 pm

Airin wrote:
eeee...kalo kena lelaki miang...pray mintak2 di jauhkan:pray:
uishhhh.....simpang malaikat 44..... pray

_________________
"Kemerdekaan sebenar adalah kemerdekaan jiwa dari pengabdian sesama makhluk kepada keluhuran akidah hanya kepada Allah." - Mufti Perlis, Dr Mohd Asri
Back to top Go down
View user profile http://www.youtube.com/alongxx/
Sponsored content




PostSubject: Re: Sape cakap lebih ????   Today at 10:01 am

Back to top Go down
 
Sape cakap lebih ????
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
www.sahabatsokmo.net :: General Knowledge (Pengetahuan Am) :: News (Berita)-
Jump to: